Bosanska 4, 21 000 Split, Croatia
tel. +385 21 537 272
tel. +385 21 344 688
fax. +385 21 531 722
email: domine@domine.hr
Zagrebačka banka: 2360000-1101679303

Medijska vidljivost civilnog društa

Programi/projekti

 

1. Vidljivošću do održivosti /2005-2006.g./                                                

Partnerski projekt/program u trajanju 18 mjeseci, „Domine“ I Udruga za promicanje medijskih sloboda “Cenzura”.
Cilj: prezentiranje civilnog društva putem medija i senzibilizacija/ edukacija novinara i novinarki o pristupu civilnom društvu kroz radionice i produkciju 15 TV emisija CENZURA na TV Jadran.
Ciljana skupina: aktivisti/ce NVO-a, novinari/ke,građani i građanke


Partnerski projekt/program u trajanju 18 mjeseci „Domina“ i Udruge za promicanje medijskih sloboda “Cenzura“, koproducent i voditelj 15 TV emisija „CENZURA“, novinar Eugen Jakovčić, suradnja s TV Jadran, koja je emitirala našu produkciju TV emisija.
Suradnja s Radio Splitom i novinarkom Mirandom Jurko Hrabar na realizaciji radijske emisije gdje smo redovno jednom tjedno /utorkom/ promovirali rad udruge i svih aktivnosti; Sanja Sarnavka i Suzana Kunac, udruga B.a.b.e., održale radionice za novinare i novinarke na teme “Žene i mediji” (1 i 2), svjetski poznata švedska novinarka i kritičarka medija Maria Pia Boethius gošća „Domina“ na konferenciji “Odgovornost privatnih i javnih medija u tranzicijskim zemljama“, kao i novinarke HTV-a Hloverka Novak Srzić i Jasna Burić.
 

 

 

2. Građanske Inicijative 1 /2007.g./


Cilj: kroz ciklus od 6 TV emisija na TV Jadran upoznavanje javnosti s lokalnim temama od općeg društvenog interesa kroz doprinos organizacija civilnog društva pozitivnim promjenama društvene zbilje, otvaranje dijaloga između predstavnika/ca lokalne uprave, OCD-a i stručnjaka/inja iz pojedinih oblasti za otvaranje novih pristupa rješavanju problema, te informiranje i poticanje građana/ki na sudjelovanje u demokratskim, participativnim procesima.
Ciljane skupine: članovi/ce OCD-a, lokalna uprava/samouprava, stručnjaci/kinje, građani i građanke.


Suradnici/e: Gabriela Medunić Orlić, udruga „Sunce“, Esmeralda Sunko, Udruga za borbu protiv ovisnosti; Mirjana Kučer, „Domine“, pravnica; Ivica Vojko, udruga „Altruist“; Đordana Barbarić, udruga „Most“, kao savjetnici uređivačke politike i sugovornici pridonijeli su realizaciji produkcije i projekta.
 

 

3. Građanske Inicijative 2: Ženski kolaž /2008.g./
 

Kroz ciklus od 6 TV emisija /producirano 6 TV emisija na lokalnoj TV Dalmaciji, odnosno 12 sa reprizama,. šesta TV emisija kolaž iz 5 emisija/.
Cilj: osigurati vidljivost ženskih udruga sa specifičnim poduzetničkim inicijativama, te njihov pozitivni praktični doprinos lokalnoj zajednici u kojoj žive i djeluju bilo da djeluju u gradu, na otoku i /ili ruralnoj sredini. Vidljivo je kako ove organizacije civilnog društva svojim aktivnostima poboljšavaju kvalitetu života zajednice u kojoj djeluju, utječu na smanjenje nezaposlenosti te osnažuju (u ovom slučaju) žene za pokretanje ženske poduzetničke inicijative u cilju postizanja ekonomske neovisnosti.
Ciljane skupine: žene i ženske udruge/ inicijative, lokalna samouprava, šira javnost.

Žana Čagalj, pravnica, direktorica „Ceposa“; Duška Boban, akademska slikarica, grafičarka, predavačica vizualnih komunikacija na Srednjoj grafičkoj školi; Jadranka Radovanić, predsjednica HGK Županije splitsko – dalmatinske; Dragica Jerkov, predsjednica udruge „Krug“, Split; Ivanka Buzov, mr.sociologije, Fakultet sociologije u Splitu, asistentica; Irena Ateljević, dr. humane geografije, multidisciplinarni studiji; Jena Hansal, predsjednica „Deša“, Dubrovnik; Snježanka Jadrijević, predsjednica „Srma“, Sinj; Milena Parčina, predsjednica „Žene“, Drniš; Vesna Jakić, predsjednica „Ruta“, Cres; suradnici/ce ženskih udruga i neovisne stručnjakinje koje su sudjelovale u pružanju savjeta, stručne pomoći i podrške pri snimanju TV emisija, te sudjelovale u emisijama.

Snimljeno 5 TV emisija, montirano i producirano 6 TV emisija na lokalnoj TV Dalmaciji, odnosno 12 s reprizama. Šesta TV emisija je kolaž 5 emisija kroz koji se vidi logički smisao: zajednička potka svih emisija o istoj kreativnoj snazi, a različitim ženskim udrugama i njihovim specifičnim poduzetničkim inicijativama, bilo da djeluju u gradu, na otoku i /ili ruralnoj sredini.
Vidljivo je kako ove organizacije civilnog društva svojim aktivnostima poboljšavaju kvalitetu života zajednice u kojoj djeluju, utječu na smanjenje nezaposlenosti te osnažuju (u ovom slučaju) žene za pokretanje ženske poduzetničke inicijative u cilju postizanja ekonomske neovisnosti što je vidljivo kroz TV emisije u kojima su pozitivni primjeri iz svakodnevnog života o poduzetničkim inicijativama udruga.
 

1. TV emisija, naziv: „ Splitski akvarel“
- udruga „Cepos“, Split, o ženama i poduzetništvu,poduzetničkom inkubatoru i radu Ceposa
- udruga „Domine“, Split, o ženskim inicijativama, timskom radu, slikarskim terapeutskim radionicama

2. TV emisija, naziv: „ Put svile“
- udruga „Deša“, Dubrovnik, o ženskim poduzetničkim inicijativama u poslijeratnom Dubrovniku i Županiji dubrovačko- neretvanskoj ( sela Gruščići i Slano ), o povratku tradicionalnog uzgoja dudova svilca i dubrovačkom svilenom vezu

3. TV emisija, naziv: „ Vunena bajka“
- udruga „Ruta“, Cres, o ženskim poduzetničkim inicijativama u obnovi i njegovanju tradicijskih načina obrade vune, autohtonom otočnom proizvodu od creske vune koji je dobio brand „Hrvatski otočni proizvod“, te zaštiti prirode i sakupljanju ljekovitog bilja

4. TV emisija, naziv: „ Pod istom kapom“
- udruga „ Žena“, Drniš, o inicijativama u brizi o starijima i nemoćnima i o ženama koje trpe nasilje i/ili siromaštvo, velikom volonterskom doprinosu u zajednici, tradicijskim tkalačkim stanovima i obnovi tradicionalnih znanja i vještina predenja i pletenja vune autohtonog uzorka, neophodnim edukacijama (kompjueri, pisanje projektnih prijedloga itd.) i srčanom sportskom i humanom duhu stanovnica ruralnog područja Drniša i okolnih sela

5. TV emisija, naziv: „Sinjska košarica“
- udruga „Srma“, Sinj, inicijativa o prevenciji zdravlja djece, angažmanu i osmišljavanju zdravijeg načina življenja u skladu i uz poštivanje i njegovanje prirode, briga o starima i nemoćnima

6. TV emisija, naziv: „ Kolaž “
– kolaž od 5 prethodnih emisija kroz koji se vidi logički smisao, zajednička potka svih emisija o istoj kreativnoj snazi, a različitim ženskim udrugama i njihovim specifičnim poduzetničkim inicijativama, bilo da djeluju u gradu, na otoku i /ili ruralnoj sredini

Dodatnu vrijednost projekta ostvarili smo zahvaljujući kupljenoj opremi za snimanje (2 kamere i ostala prateća oprema za snimanje) kroz radionice za 7 zainteresiranih članica i volontera/ki „Domina“ sa Zelom Luša, studenticom sa Akademije za vizualnu komunikaciju i prof. Duškom Boban iz firme „PROFESIONALCI“, koje su nam volonterski održale edukaciju o rukovanju kamerom i osnovama snimanja, te izrade scenarija, tako da gradimo ženski video –aktivizam i vlastite resurse za buduće produkcije.
 

 

 

4. “Građanske Inicijative”3 - Mladi na djelu /2009.g./
 

Cilj: kroz ciklus od 5 TV emisija osigurati vidljivost civilnog društva, osnažiti građane i građanke, posebno mlade, prikazujući u TV emisijama pozitivne primjere iz svakodnevnog života o inicijativama mladih, pojedinkama i pojedincima, te udrugama mladih i za mlade, za promišljanje i osvještavanje o promjeni i podizanju kvalitete života kroz aktivni angažman u društvu u kojem žive.Osnažiti mlade za pokretanje građanskih inicijativa u cilju postizanja poboljšanja kvalitete života, te izgradnje zrelog reagiranja na izazove svakodnevnog života;.osigurati vidljivost građanskih inicijativa mladih i za mlade u RH, u Dalmaciji, educirati i informirati mlade (građane i građanke) o mogućnostima pokretanja građanskih inicijativa u njihovim lokalnim zajednicama; osigurati vidljivost inicijativa mladih unutar civilnog sektora i uopće u lokalnoj zajednici,;educirati članice i volonterke/e o vizualnim komunikacijama i videoaktivizmu; formirati amaterski TV-studio za snimanje i montažu u prostoru udruge Domine.
Ciljane skupine: mladi, studenti i studentice, članice, volonterke, lokalna zajednica i šira javnost.

Izvršeno istraživanje za TV emisije o udrugama i inicijativama mladih i za mlade prikladne za TV priloge/emisije. Snimljene i montirane 4 TV emisije :  „REKOM“ u Splitu o prvim „Konzultacijama za organizacije mladih i za mlade o procesu suočavanja s prošlošću“; Nezavisna studentska inicijativa 2009, Split, studentski protesti o studentskim protestima i blokadi fakulteta na nacionalnoj razini, odnosno lokalnoj sredini u Splitu; „Udarac“, udruge „Most“ iz Splita koja je animirala i angažirala značajan broj mladih volontera i volonterki različitih umjetničkih izražaja koji su odlučili senzibilizirati javnost o problematici nasilja među mladima i potaknuti stručnjake na iznalaženje kvalitetnih načina prevencije i suradnje na inovativan i neuobičajen način. Snimljena emisija o radu i volonterskom doprinosu udruge “Argonauta“ iz Murtera, koja se bavi ekologijom i zaštitom mora, primorja i okoliša na Kornatima i u svojoj lokalnoj zajednici predstavlja važan čimbenik koji na kvalitetan način okuplja sve zainteresirane, pružajući im kvalitetne edukacije i zanimljive aktivnosti koje doprinose životu lokalne zajednice. Realiziran sastanak i dogovor sa udrugom mladih „Pulentoda“ i „Cima“, Stari Grad, Hvar, o snimanju priloga za TV emisiju koncem rujna 2009, te udrugom mladih „Juvenis“, Trogir; inicijativom mladih otoka Šolte i udrugom s otoka Brača,te inicijativom Cres, Makarskom i Omišom (IZVIĐAČI), s mladima iz Vatrogasnog društva Zablaće, te udrugom „Arturius“ iz Podstrane.

 

 

print pdf mail